Balansräkning 31/8 - 2014

0kommentarer

Under månaden har nettoförmögenheten ökat från 258 193 kr till 272 717 kr. En ökning med 14 524 kr. Känns som att det kan vara rekordökning på nettoförmögenheten!
 
Jag glädjs åt att aktierna överstiger 200 000 kr. Även fast det är med marginal och att det llika gärna kan vara under 200 000 kr på måndag så är det kul att se!
 
Det har hänt lite under augusti månad såklart:
 
  • Jag har haft tre veckors semester. En av dessa veckor har jag spenderat utomlands där pengar som gick åt har varit sparade sedan innan. De resterande två semesterveckorna har gått åt till att flyttpacka och flyttstäda. Flyttlasset gick igår och kostnader för detta hat till viss del betalats. Har bensin och slitage kvar att betala. Det blev en del utgifter för mat (till medhjälparna) och kontanter för hjälpen. Det var det verkligen värt!!!
  • Ett aktieköp har genomförts under augusti månad. Det blev 50 st Hennes & Mauritz- aktier som köptes för ca 14 800 kr. 
  • CSN-betalning har gjorts med 600 kr. Nu är skulden under 159 000 kr, minskar stegvis. 
  • Vid löneutbetalning fick jag tillbaka utlägg för friskvård av min arbetsgivare, på nästan 1 100 kr. Jag fck därmed en högre lön än normailt, kan ha bidragit till att nettoförmögenheten ökade så pass mycket.
  • Jag har sålt av möbler inför flytt för ca 3 400 kr, gick in direkt på sparkontot för framtida aktieköp. 
  • Ratos Preferensaktie har haft sin kvartalsutdelning, äger 10 st aktier och totalt utdelades 250 kr (brutto) och därmed 175 kr netto. Ska användas för framtida aktieköp. 

Kommentera

Publiceras ej