Mina nära och kära

2kommentarer

I en kommentar ställde Utdelnings91an frågan om mina nära och kära vet att jag investerar/sparar/amorterar 45 % av nettoinkomsten.
 
Jag tänkte även svara genom ett blogginlägg så att ni kan ta del av svaret. 
 
Hur mycket vet de?
Min syster vet om att jag bloggar och läser inlägg när jag uppdaterat bloggen, och läser även andra bloggar som skriver om ekonomi. Hon är lika intresserad av privatekonomi som jag och vi har därför många diskussioner om detta. Min syster har stor insyn i min ekonomi och jag lika stor insyn i hennes ekonomi. Hon har också en blogg, www.pengarmoneypengar.blogg.se, läs den! Min syster vet om mina planer och mål om att förvärvsarbeta i lägre omfattning om några år.

Min sambo vet att jag är sparsam och att jag investerar i aktier. Hon vet dock inte i vilken omfattning det handlar om. Min sambo vet vilken lön jag får ut på mitt bankkonto och har därför konstaterat att jag kan spara mycket. Hon vet inte om mina planer eller mål om att förvärvsarbeta i lägre omfattning om några år.

Min mamma vet om att jag investerar i aktier och håller koll på börsen när hon ser på nyheterna. Hon vet heller inte i vilken omfattning det är men hon vet att det är rätt mycket som jag investerar och sparar på andra sätt. Min mamma är inte intresserad av aktier mer än att hon tittar på om börsen har gått upp eller ner. Hon vet inte, precis som min sambo, om mina planer eller mål om att förvärvsarbeta i lägre omfattning om några år.

Min mormor säger att jag och min syster redan är miljonärer av allt vårt sparande sedan vi tog examen. I hennes mått är vi det och det beror mycket på att hon är född på 20-talet, tror jag! Hon vet inte om att jag investerar i aktier utan tror allt ligger på sparkonton. Hon vet inte heller om att mina planer eller mål om att förvärvsarbeta i lägre omfattning om några år.

Mina kollegor har inte en aning om hur min privatekonomi ser ut och inte heller att jag investerar i aktier.

 

2 kommentarer

Utdelnings91an

13 Dec 2014 17:07

Tack för länk! Har gett mig nya läsare. Fortsatt lycka till med sparandet.

Svar: Lite cred för frågan måste du få, hade inte tänkt på att det kunde vara intressant att veta.
Följer din blogg och önskar dig också lycka till med ditt sparande och investeringar!
Rikedom

PengarMoneyPengar

17 Dec 2014 11:06

Jag är ditt största fan!
Vi följer varandra mot våra mål :)

Svar: Och framförallt är det kul att följa din väg och att vi har varandra att diskutera med! :)
Rikedom

Kommentera

Publiceras ej