Rikedom

0kommentarer

Bloggens domännamn är som bekant www.rikedom.blogg.se.

 

Men hur definierar jag ordet rikedom? 
För mig är rikedom inte bara pengar utan också rikedom på värdefull tid. Allt för mig är inte hur mycket pengar jag har på banken, även fast det ger mig en trygghet. Rikedom ser jag även som att jag ska ha värdefull tid. Det här innebär att jag ska hitta på aktiviteter på kvällar och helger som gör mig tillfredsställd och glad.

Rikedom är också att jag ska kunna ha egna valmöjligheter. Detta är ett framtida mål som nu inte är aktuellt, men som jag arbetar på när det gäller mina passiva inkomster. Egna valmöjligheter i att välja om jag vill förvärvsarbeta eller inte. Vill jag jobba 100, 80, 50 eller 25 %? För att kunna ha denna valmöjlighet krävs det att jag har rikedom i form av pengar. Att mina aktier ger passiv inkomst som täcker upp.

För mig handlar även rikedom av att ha bra kontakt med familj och vänner. Ha tid till att höras av och träffas. I dag lever vi i ett samhälle där stress är ett faktum. Men jag vill inte stressa. Jag vill må bra med mina nära och kära. Denna rikedom strävar jag efter kontinuerligt.

Som ett facit på min aktuella rikedom är att jag har passiva inkomster som löper in kontinuerligt. Det här tycker jag är ett bra mått på hur det har gått för mig och att min framtida rikedom kommer bli bättre och bättre.

Min rikedom som 50 år+ är att jag ska kunna leva på passiva inkomster samt aktier och att jag då ska ha möjlighet att göra det jag känner för i den stunden.

Kommentera

Publiceras ej