Värdefull tid

0kommentarer

Drömmen är att en dag känna att jag inte är beroende av att arbeta, förvärvsarbeta. Jag vill kunna bestämma mina dagar så som jag vill ha det. Och ha möjlighet att träffa min nära och kära när jag känner för det. Jag vill ha möjlighet att ha råd att göra det jag vill, när jag vill. Hela uppbyggnaden av det här förutsätter att jag har mina tillgångar rullande, exempelvis med den passiva inkomsten. 
 
Jag vill kunna ha en fritid där jag har möjlighet att göra det jag vill, det jag är intresserad av och det som jag brinner för. Jag vill inte stressa till jobbet, stressa på jobbet, stressa hem från jobbet, stresslaga mat, stressa vidare för att hinna med aktiviteter och stressa hem för att hinna sova. Inte stressa när jag träffar mina nära och kära.
 
Jag kan tänka mig att ovanstående är den morot som jag behöver för att engagera mig att spara och investera mina pengar. Just nu investerar jag i aktier. Drömmen är att en dag ha råd att köpa en bostadsrätt eller ett hus.Båda dessa delar tror jag kommer leda till en mycket bra ekonomi i framtiden. Aktierna genom passiva inkomster och ägande av boendet genom en låg avgift/boendekostnader.
 
Värdefull tid innebär också att jag sparar till mitt intresse, att resa. Det försvinner en del pengar på resor som jag egentligen skulle kunna lägga på att investera i aktier - där jag så småningom skulle få passiva inkomster av utdelningarna. Men jag vill ha roligt och jag vill upptäcka nya saker och nya kulturer på vägen till ekonomisk bra framtid. Därför lägger jag varje månad undan till resor och andra intressen.
 
Tills dess, kör järnet!

Kommentera

Publiceras ej