Bostadsköp

0kommentarer

För närvarande är det inte aktuellt att köpa någon bostad. Eventuellt ska jag flytta efter sommaren, till en större stad. I den staden är priserna för bostadsrätter högt. Jag sparar lite olika summor till just bostadsköp varje månad. I nuläget har jag lite mer än 100 000 kr sparat. Jag tänker att den här summan räcker inte så långt till att köpa någonting eftersom min sambo inte har någonting sparat så får jag själv gå in och betala lägenheten. Det är jag inte ännu beredd att göra, om vi ska köpa så ska vi köpa hälften var. Gissningsvis kommer vi köpa en lägenhet/hus om några år, när min sambo har studerat klart och har fast jobb. Därför kommer jag fortsätta att spara en summa varje månad tills tiden är inne. Målet är att summan sakta men säkert ska öka så att mina lån i framtiden kommer bli så små som möjligt.
 
Om några år kommer säkert räntan för bolån vara högre än vad den är i nuläget, därför är det bra med en hög egen insats!

Kommentera

Publiceras ej