Min aktieportfölj mars 2014

0kommentarer

För att både ni och jag själv ska ha koll på vilka aktier som jag äger redovisar jag min aktieportfölj. Tanken är att jag uppdaterar vid varje köp och sälj. Så här ser min aktieportfölj ut mars 2014:
 
  • Electra Gruppen, 470 st
  • HM, 114 st
  • Profilgruppen B, 39 st aktier
  • Ratos B, 610 st
  • Ratos Pref, 10 st
  • Skanska B, 136 st
  • Coca Cola (KO) 100 st
Marknadsvärdet för dessa är 173 284 kr.
 
Nedan ser ni fördelningen mellan bolagen. Det är övervikt på Ratos (både B-aktien och prefetensaktien är inräknade här) med sina 31,8 %. Som andra största bolag är Electra Gruppen med 23,3 % - det beror på den stora uppgången som har varit senaste tiden. Det minsta innehavet är Profilgruppen med 0,8 % av totala innehavet. 
 
Vilket är nästa aktieköp? Troligtvis blir det ett företag som jag inte redan har i portföljen. Just nu har jag 6 stycken bolag. På lång sikt kan jag tänka mig att ha 12-14 stycken olika bolag för att sprida riskerna ännu mer. Det jag också behöver ta hänsyn till är fördelningen mellan branscher. Det får jag ta och klura på!
 

 

Kommentera

Publiceras ej