Nya arbetsuppgifter - ingen höjd lön

0kommentarer

Mitt nuvarande arbete innebär inte så mycket analys eller tillfredsställelse. Det som är bra med mitt nuvarande arbete är att jag är ansvarig för en grupp och genom det känner jag mig motiverad till att göra ett bra jobb.
 
Jag har sökt mig till andra arbetsuppgifter på mitt arbete och jag blev en av de som får flyttas över till en ny grupp. Det känns skönt på ett sätt, jag har haft dessa arbetsuppgifter innan så det är inte något helt nytt. Ändå är det spännande, det har skett lite förändringar på området och jag förväntar mig att jag ska få djupare kunskaper inom området.
 
Nackdelen med denna förflyttning av arbetsuppgifter är att jag inte får någon löneförhöjning direkt. Löneförhandlingarna brukar hållas på hösten så det blir automatiskt inte någon höjd lön när jag börjar med det nya. I framtiden hoppas jag däremot att det ska bli något positivt med denna förändring och att arbetsgivaren tar hänsyn till detta.

Kommentera

Publiceras ej