Värdefull tid - Gymmet

0kommentarer

En viktig del i mitt liv är min värdefulla tid. Tiden går och den kommer inte igen. Därför har jag också som delmål att ha kul och att må bra på vägen till ekonomisk bra framtid. Det är alltså inte bara pengarna som är det viktiga.
 
För några dagar sedan skaffade jag därför ett gymkort samt simkort på det lokala sportcentret, 4 månader har jag signat upp mig på. Bra idé tänkte jag. Min målsättning är att träna några gånger i veckan för att fortsätta må bra och bygga upp min kropp. Vara frisk helt enkelt.
 
Eftersom min arbetsgivare är förmånlig med både friskvårdsbidrag och friskvårdstid så kommer detta inte kosta mig så mycket. Det är alltså ett billigt intresse. Medlemsavgiften för de fyra månaderna är 350 kr, inget friskvårdsbidrag på medlemsavgiften (det blir alltså 87 kr/månad). Gym-och simkortet kostar 343 kr (efter friskvårdsbidrag blir det 86 kr). Sammanlagt per månad betalar jag alltså 173 kr för motionen. Helt suveränt! Om jag inte hade kunnat utnyttja friskvårdsbidraget skulle det istället kosta mig 430 kr per månad.

Kommentera

Publiceras ej