Kontantinsatsen till bostadsrätt

0kommentarer

I det här inlägget berättade jag om hur jag tänker inför det framtida köpet av en bostadsrätt. Jag har haft en insättning på 4 500 kr i fonden Avanza Zero. Den här summan tog jag från sparkontot på HoistSpar.

Till en början hade jag sammanlagt 139 131 kr till kontantinsatsen. Nu ligger summan på 139 252 kr. Alltså en ökning på 131 kr under ganska kort stund sen jag beslutade mig för att överföra från sparkonto till fonden.

Fördelningen är 20 156 kr i fonden Avanza Zero och 119 096 kr på sparkontot på HoistSpar.

Jag har inte haft något nysparande än så länge. Jag förväntas få det vid löningen. Det går enligt plan, men det har inte gått så lång tid sen jag började så jag får fortsätta fylla i mitt excel-ark för att ha 100 % koll. 

Kommentera

Publiceras ej