Nytt aktieköp - Swedbank

0kommentarer

Dags för köp av aktier under november månad, mitt köp som äger rum var tredje månad. 
 
Valet föll på ett nytt bolag som inte tidigare har funnits i min portfölj, nämligen Swedbank, för en summa på cirka 14 600 kr, vilket innebär 75 st aktier i företaget. 
 
Varför köper jag Swedbank? 
En kort förklaring till Swedbank är att jag inte har någon bankaktie i min portfölj. Av de alternativ som finns med bankaktier så föll valet på Swedbank eftersom de har en bra utdelning. Jag har även Swedbank som min huvudbank och är nöjd med dom. Jag riktar in mig på att köpa på mig fler aktier i företaget på sikt. 
 
Börsen är ganska hög nu men jag anser att jag gör rätt i som håller fast vid min princip om att köpa var tredje månad plus att jag sparar till ett konto för köp när börsen går ner ännu mer. Just nu har jag 30 500 kr sparat där! :) 
 
 
 
Nästa inköp av aktier beräknas i februari. Får se vilket bolag jag investerar i då! 

Kommentera

Publiceras ej