1. Om Bloggen

0kommentarer

Varför startade bloggen?
Jag har under flera år läst andra bloggar men bestämde mig för att under år 2014 (januari) börja blogga på riktigt. Det berodde på att jag blev inspirerad av innehållsrika och intressanta bloggar. Dessutom ville jag ha bättre koll på hur det går för mig rent privatekonomiskt och hur mina aktier och andra tillgångar utvecklats. Jag tyckte en egen blogg kan hjälpa mig i detta om jag uppdaterar regelbundet med siffror och text.

Vad handlar bloggen om?
Bloggen handlar om min privatekonomi, mina aktier, min jakt på passiva inkomster och min värdefulla tid. I bloggen kommer jag varje månadsskifte presentera min balansräkning där jag också presenterar min nettoförmögenhet samt vilka ekonomiska situationer som har varit aktuella under just denna månad. Vid varje aktieutdelning presenterar jag vilka av mina bolag som har haft utdelningar och hur stora utdelningarna varit under året.

Vad har jag för ambitioner med bloggen?
Ambitionen är att jag vid varje månadsslut ska redovisa min nettoförmögenhet och skriva en kommentar om månaden som har gått. Jag har också ambitionen att skriva något eller några inlägg per vecka utöver nettoförmögenheten. Ibland kan det dröja längre mellan inläggen, jag känner ingen press eller stress för detta.

Tilltänkt utveckling av bloggen?
I framtiden hoppas jag att jag ska få tid och energi till att göra analyser och lite mer redogörelse för olika bolags årsredovisningar. Det här känner jag skulle vara en rolig grej där jag samtidigt som jag eventuellt kan göra bättre affärer lär mig mer om vad som är viktigt att känna till i ett bolag. Något att utveckla alltså!

Vem är bloggen till för?
Det skulle ju vara fantastiskt om jag kan inspirera någon annan så som de bloggar som jag läste inspirerade mig. Du ska läsa min blogg om du är intresserad av hur det går för mig och om du kanske vill ha tips på investeringar. Om du vill följa min spännande väg till att leva på passiva inkomster får du inte missa min blogg. Tanken är att jag ska blogga många år till! 

Kommentera

Publiceras ej