Deklaration 2015

0kommentarer

Den årliga inkomstdeklarationen har kommit. Som vanligt håller jag med i alla kolumner och belopp som är förtryckta. Brukar numera inte yrka något ytterligare. Tar min cykel till jobbet varje dag så jag kan inte dra av för någon bilresa. I deklaration 2015 finns angivet att jag ska betala ett belopp strax under 200 kr. Det går jämt ut kan jag säga.
 
Ser fram emot nästa års deklaration eftersom jag under år 2015 har sålt aktier i aktiedepån till ISK. Det kommer vara första gången jag deklarerar sälj-aktier (jag är ju en behålla-typ men nu när jag bytte konto var jag tvungen).
 
Det som även kommer vara intressant är att jag i nästa års deklaration inte kommer betala någon kyrkoavgift. I årets deklaration betalade jag 4 004 kr i kyrkoavgift. Jag undrar för mig själv vad jag får ut av det. 
 
Men ett år i taget! 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej