Unga Aktiesparare

2kommentarer

Jag gör det! Jag går med! 

Unga Aktiesparare (UA) är ett förbund med inriktning på investeringar, finansmarknaden och hur medlemmarna kan spara smart. Förbundet vänder sig till två grupper kan man säga, de som är yngre än 29 år och de som är äldre än 29 år (kallas Aktiespararna). Skillnaden dem emellan är priset på medlemskapet och det material som skickas ut till medlemmarna. Unga Aktiespararna har ett intressant projekt i mitt tycke; Ung Privatekonomi. Detta projekt går ut på att föreläsa för gymnasieelever om privatekonomi. Denna föreläsning gavs inte på min gymnasieskola men jag hoppas verkligen att de breder ut sig i landet! 

Jag har inte haft så mycket kontakt med Unga Aktiesparare sedan innan. I helgen fick jag material som min syster (läs hennes blogg här) fick när hon gick med i UA. Jag blev imponerad av de tidningar som medlemmarna får hem i postlådan. Mycket bra läsning.

Det kostar 275 kr för ett medlemskap när man är yngre än 29 år. Inte mycket pengar för att kontinuerligt få hem någonting i brevlådan som kan ge mig ytterligare funderingar eller insikter.

Jag funderar nu på att själv bli medlem i Unga Aktiespararna. Varför? Jo, för att jag vill bredda mig. Inte bara läsa om de företag och bolag som jag känner är ”säkra”, de företag som jag själv letar upp information om. Ha lite mer uppslag och helt enkelt få lite nya idéer. Dessutom är jag under 29 år några år till så det blir ett relativt billigt nöje för slantarna. Detta ser jag fram emot!

 

Har ni erfarenhet av Unga Aktiesparare?

 

 

 

 

2 kommentarer

pengarmoneypengar.blogg.se

13 Apr 2015 13:18

Bra där!

pengarmoneypengar.blogg.se

13 Apr 2015 13:18

Bra där!

Kommentera

Publiceras ej