Utdelningar 2015

0kommentarer

Ratos Preferensaktie har haft sin kvartalsutdelning om 25 kr per aktie. Jag äger 10 st preferensaktier i bolaget vilket betyder att det kom in 250 friska kronor till mitt ISK. Såhär ser utdelningarna ut för år 2015; 
 
 
Än så länge har utdelningarna uppnått en nivå om 10 774 kr brutto. Eftersom jag har de flesta bolagen i mitt ISK så är det inte så stor andel som skatten dras på direkt. Nettoutdelningarna för år 2015 uppgår till 9 747 kr. För resterande år förväntas jag få utdelning av NCC, Ratos Preferensaktie och Coca Cola. 
 
De historiska utdelningarna presenteras nedan; 
 
 
Återigen kan jag bara vara glad och lycklig över att utdelningarna har ökat år för år. Det är nyinvesteringar som gör det och utdelningarna som återinvesteras påverkar mycket. Från förra året har utdelningarna (än så länge) ökat med cirka 3 000 kr. Det är bra och ger mig motivation! 

Kommentera

Publiceras ej