57,8 % av nettolönen sparas, investeras eller amorteras

0kommentarer

Innan julhelgen började på riktigt kom det in lön från förvärvsarbetet till mitt konto. Jag lovar, allt har inte använts till julmat och julklappar! En del av lönen har satts in på sparkonton, till aktieköp och en del har bidragit till amorteringar på mitt bolån samt studielån. 
 
Här nedan ser ni hur beloppen ser ut för sparande, investeringar och amorteringar på lång sikt! 
 
 
I sammanställningen tar jag med de utdelningar som jag får per månad. Coca Cola delade ut 238 kr till mig under månaden och denna summa finns med under "Aktieköp" ovan. Under december fick jag en lön på 22 341 kr, en något högre lön än vanligt på grund av tjänsteresa samt semesterersättning. Tillsammans med utdelningen är totala inkomster under månaden 22 579 kr. 
 
Totalt sparande, investeringar och amorteringar uppgick till 13 058 kr. Därmed är sparkvoten för december månad 57,8 procent! 
 
Den genomsnittliga sparkvoten för de 10 senaste månaderna är 54,52 procent. Snyggt! 

Kommentera

Publiceras ej