Nya aktieköp - Hennes & Mauritz, Industrivärden samt Swedbank

0kommentarer

Under de senaste veckorna har det varit svajigt på börsen. Det har gått mestadels ner men också dagar då det har varit en mindre uppgång. Jag har inte varit så aktiv på min blogg men desto mer på börsen. Jag har passat på att köpa fler aktier till lägre aktiekurser. De bolag som jag köpte aktier i var Hennes & Mauritz, Industrivärden samt Swedbank - i olika omgångar. 
 
Jag köpte 8 stycken aktier i Hennes & Mauritz till en aktiekurs på 313,80 kr. Inklusive courtaget gick det hela på 2 516 kr. Direktavkastningen vid köpet var 3,1 procent. För tillfället äger jag 212 stycken aktier i HM och jag kommer garanterat köpa på mig fler i framtiden då jag tidigare konstaterat att detta bolag är ett av mina kärninnehav i portföljen.
 
Jag har även köpt 10 stycken akier i Industrivärden. Vid köpet var aktiekursen 150,90 kr. Affären gick totalt på 1 513 kr. Efter detta köp köpte jag ytterligare 10 st aktier i Industrivärden till aktiekursen 146,80 kr - totala köpeskillingen med courtage blev 1 472 kr. Efter detta köp har jag köpt på mig ytterligare 10 st aktier i Industrivärden till en aktiekurs på 143,10 kr och totalt pris för detta var 1 435 kr. Industrivärden är ett nytt bolag för mig i portföljen men jag förväntar mig att jag köper på mig fler och fler andelar. I min portfölj finns 45 stycken aktier i bolaget, förhoppningsvis finns det fler chanser till att köpa in mig i investmentbolaget!
 
Jag har även passat på att köpa 3 stycken aktier i Swedbank till kursen 185,30 kr. Det här gick på 557 kr. Efter detta köp la jag en order på 15 st aktier i Swedbank till en kurs av 186,40 kr, jag fick med courtaget betala 2 803 kr för kalaset. Jag fick inte nog, ett tag efter förra köpet slog jag till med 8 st aktier till i Swedbank, kursen var då 185,60 kr och totalpriset blev 1 489 kr. Jag äger efter detta köp 158 stycken aktier i Swedbank. 
 
 
Aktiereserven
Min aktiereserv är ett separat sparkonto där jag sparar likvider för att kunna köpa aktier i ett bolag när just det bolaget har en sättning nedåt eller när börsen som helhet går nedåt. På detta sparkonto finns just nu 49 414 kr.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej