Nya aktieköp - Swedbank & Industrivärden

1kommentarer

Köp köp köp. Det är nulägets rapport vad gäller min aktieportfölj. Jag har köpt på mig lite fler aktier i olika bolag. 
 
Jag har köpt 15 stycken nya aktier i Swedbank. Aktiekursen som jag köpte på var 192 kr vilket innebär att affären gick på 2 887 kr inklusive courtage. Direktavkastningen var på 5,9 procent vid köptillfället. I nuläget äger jag 132 stycken aktier i Swedbank och alla dessa är investerade på ett ISK. Jag är beredd att öka i Swedbank om läge uppkommer. 
 
Jag har även köpt 15 stycken aktier i Industrivärden (läs min jämförelse av olika investmentbolag här, här och här). Aktiekursen var 156,50 kr och affären gick därmed på 2 354 kr inklusive courtage. Vid köptillfället var direktavkasningen på 4 procent. Det här var mitt första köp i Industrivärden men jag tror det blir fler i framtiden.. 
 
 
Aktiereserven
Jag sparar månadsvis till ett konto som jag har valt att kalla aktiereserv. Det här kontot är till för investeringar utöver de månadsvisa, exempelvis om jag ser en sättning nedåt i ett bolag eller en börsdipp. För tillfället finns 54 414 kr på detta sparkonto. 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Erika

09 Dec 2015 10:15

Passade också på att köpa både Swedbank & Industrivärden igår:-) //Erika

Svar: Perfekt! Bra köp inför framtiden och utdelningarna är ju inte fel. Idag köpt jag lite Swedbank men måste vänta till löning innan jag har likvider på depån.
Rikedom

Kommentera

Publiceras ej