Balansräkning 31/1 - 2015

0kommentarer

Under månaden har nettoförmögenheten ökat från 326 478 kr till 352 296 kr. En ökning med 25 818 kr! 
 
1 december 2014 skrev jag ett inlägg där jag presenterade nästa mål med nettoförmögenheten. Jag skrev då att målet är att ha 350 000 kr i nettoförmögenhet i juni 2015. Det gick lite fortare än vad jag kunde föreställa mig! Frågan är nu hur jag ska ta ställning till denna massiva ökning med tanke på nästa målsättning. 
 
 
 
Vad har hänt under januari?
  • Jag har förlovat mig! Jadå. Kalaset kostade 3 500 kr, något som minskar mina tillgångar eftersom pengarna kommer från ett sparkonto. Kommer inte ta upp ringen som en tillgång i min balansräkning. Dessutom ska vi på en förlovningsresa nu i helgen, väl värt - men tas också från nettoförmögenheten.
  • Har flyttat över en del av mina aktier från en vanlig aktiedepå till ISK. Redogörelse om detta kommer i ett senare inlägg! 
  • Marknadsvärdet på aktierna är sammanlagt 248 263 kr.

Kommentera

Publiceras ej