Min aktieportfölj januari 2015

0kommentarer

Min aktieportfölj fylls på i snabb takt nu, hoppas ni också märker det. Målet är som bekant att köpa aktieposter var tredje månad, så det är inte så kontigt. Investeringar av aktier uppgår nu till 235 714 kr. Därför tänkte jag uppdatera er på hur min aktieportfölj ser ut vad gäller vilka bolag jag äger. 
 
Som ni ser nedan är det övervägande Hennes & Mauritz med nära 23 % i portföljen. Om jag summerar Ratos B-aktien med Ratos Preferensaktien så blir det dock 24 % utav hela portföljen. Två bolag som har stor ställning i min portfölj alltså. Värt att nämna är att senaste köpet med Swedbank utgör lite mer än 6 %. 
 
Detta kommer vara en bra indikation på i vilket bolag jag ska göra nästa köp, vilket blir efter löneutbetalningen i februari. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej