Balansräkning 30/6 - 2015

0kommentarer

Under månaden har nettoförmögenheten minskat från 409 988 kr till 406 440 kr. En minskning på 3 548 kr. 
Nytt för denna balansräkning är att tillgångssidan numera består av "Bostadsrätt". 101 000 kr står för handpenningen, vilket jag har betalat under juni månad. Under juli kommer resterande att betalas (och jag kommer också sätta mig i skuld hos banken). Jag kommer sätta upp tillgångssidan för den köpesumma som jag köpte lägenheten för, alltså 1 010 000 kr. Bostadslån kommer sättas till 840 000 kr, och minska varje månad med amorteringsbeloppet. 
 
Månadens minskning av nettoförmögenhet beror främst på att aktiernas värde har minskat under månaden. Jag tycker inte att jag har haft några särskilda höga utgifter under juni. 
 
  • Sammanlagda markandsvärdet på aktierna är 264 683 kr (föregående månad var det 264 762 kr). Ni får dock ha i åtanke att jag har gjort ett aktieköp i juni, 10 st B-aktier i NCC för cirka 2 500 kr. 
  • Månadens spar-investerings- och amorteringskvot nådde upp till 48,3 % av nettolönen. 
  • Inga utdelningar under juni månad. 

Kommentera

Publiceras ej