Utdelningar 2015

1kommentarer

Det enda amerikanska bolaget som jag äger, Coca Cola, har haft sin kvartalsutdelning. Coca Cola delade ut 2,80 kr per aktie. 
 
Jag äger 100 st aktier i bolaget, men dessa har jag på den vanliga aktiedepån, vilket gör att 41 kr drogs i skatt. 
 
 
Bruttoutdelningen hittills under år 2015 uppgår till 10 524 kr. Nettoutdelningen är 9 497 kr. Några av aktierna har jag på en vanlig depå (30 % skatt direkt) och några aktier har jag i ISK (skatten i deklarationen nästa år). 
 
 
Nedan finns mina historiska utdelningar
 
Jag kan konstatera att utdelningarna för år 2015 har slagit utdelningarna för år 2014 med råge. Det här är ett bevis på att kontinuerliga aktieköp gör gott. Jag blir inspirerad och pepp för att fortsätta med investeringar! 
 
 
Utdelningsmål om 10 300 kr
Som jag tidigare har skrivit är mitt utdelningsmål 10 300 kr för år 2015. Eftersom nettoutdelningen uppnår till cirka 9 500 kr än så länge, fattas det cirka 800 kr tills målet är uppnått. Coca Cola och Ratos Preferensaktie har kvar några kvartalsutdelningar innana året är slut. Dessutom köpte jag NCC i dagarna som delar ut två gånger per år - jag hinner med oktobers utdelning innan årsskiftet. Målet ser ut att nås! 

1 kommentarer

Aktienovisen

13 Jul 2015 20:46

Grymt kul att se att snöbollen börjar växa till sig! Vi har också ett utdelningsmål om ca 10 000 kr i år och även vi verkar nå det! Känns superbra att veta att man är på god väg till en extra inkomst i livet som bara kommer växa och växa :D

Kommentera

Publiceras ej