53,5 % av nettolönen sparas eller amorteras

0kommentarer

Månadslönen har för en tid sedan kommit in på mitt konto och därmed har olika transaktioner skett. Jag fick en något högre lön denna månad, beloppet var på 21 867 kr, det beror på återbetalning av friskvård som min arbetsgivare ger. Därför kunde jag även avsätta större belopp till sparande, investeringar och amortering. 
 
Den här månadsutbetalningen var det fokusering på hög spar-/investerings- och amorteringskvot. Jag uppnådde fantastiska 53,5 %! Rekord!! Nedan ser ni hur det fördelar sig mellan olika poster. 
 
 
I och med att jag har publicerat kvoten för några månader tillbaka kan jag även göra ett genomsnitt. 
  • För juniutbetalningen uppnåddes en kvot på 53,5 %. 
  • För majutbetalningen uppnåddes en kvot på 44 %.
  • För aprilutbetalningen uppnåddes en kvot på 48 %.
Den genomsnittlig kvoten ligger därmed på 48,5 %. Bra genomsnitt och jag inser att jag kan spara höga belopp varje månad!  

Kommentera

Publiceras ej