Jag är inte där än

0kommentarer

Sedan tidigare har jag skrivit om att jag tycker det är viktigt att jag tar reda på hur stora mina utgifter är per månad. Detta är viktigt eftersom det är mina passiva inkomster som i framtiden ska täcka mina utgifter (helt eller delvis).
 
Mina utgifter för maj månad uppgår till 8 626 kr. Det här är den lägsta totala månadsutgiften sedan jag började beräkna. Vad beror det på att utgifterna var så låga i maj? Det beror på att jag inte hade någon stor utgift, så som jag har haft tidigare med förlovningen eller längre resor. Dessutom var jag på en veckas lång tjänsteresa till huvudstaden där jag var motiverad till att ha låga utgifter (men med utelunch varje dag - återkommer om det i ett senare inlägg). För denna vecka borta får jag dessutom traktamente från min arbetsgivare. 

 
Med den hittills lägsta utgiftsmånaden ser jag fram emot att sammanställa månaderna juni, juli och augusti. Sommarmånaderna som jag kan tänka mig har lite högre utgifter. Ska dock inte säga att det är så, men troligtvis. Till hösten kan jag säkert ta ut ett genomsnittsbelopp på utgifterna, då har jag sammanställt några månader. 

Kommentera

Publiceras ej