Min aktieportfölj mars 2015

0kommentarer

I ett tidigare inlägg skrev jag att jag tog beslutet att överföra vissa aktier från min aktiedepå till ett investeringssparkonto (ISK). Beslutet togs för att det är förmånligare skatt på ISK för mig än när jag hade aktierna i min aktiedepå. Då tänker jag främst på de utdelningar som jag får årligen.Fördelningen mellan mina aktier ser ut som nedan:
För tillfället är marknadsvärdet på aktierna när det gäller ISK cirka 136 000 kr och på aktiedepån cirka 139 000 kr. Sammanlagt alltså 275 000 kr. Det börjar bli mycket nu!! Största andelen finns i Ratos och Hennes & Mauritz. Vill så gärna investera mer i Swedbank där jag endast har 6 % av min portfölj. Jag får se när nästa tillfälle dyker upp. Nästa kvartalsvisa köp görs i maj!

Kommentera

Publiceras ej