Nytt aktieköp - Hennes & Mauritz

0kommentarer

Dags för köp av aktier under februari månad, mitt köp som äger rum var tredje månad.
 
Tre månader sedan förra köpet. Jag valde nu mellan att köpa Hennes & Mauritz och Swedbank. Valet föll på Hennes & Mauritz. Jag valde bort Swedbank eftersom jag köpte det bolaget vid förra omgångens köp (december 2014). 
 
Det blev 40 stycken aktier där varje aktie kostade 364,78 kr efter courtaget. Sammanlagt en summa på 14 591 kr. Köpet gjordes på ISK-kontot. För närvarande har jag också 164 st Hennes & Mauritz-aktier på min vanliga aktiedepå. 
 
Varför köper jag Hennes & Mauritz? 
Bolaget är ett av Sveriges bästa enligt mig. De lyckas prestera rapport efter rapport och har en utdelning som jag tror på. Dessutom har deras e-handel visat sig vara på god väg till något stort.  
 
Kan återigen konstatera att börsen är hög nu men jag anser att jag gör rätt i som håller fast vid min princip om att köpa var tredje månad plus att jag sparar till ett konto för köp när börsen går ner ännu mer. Just nu har jag 22 400 kr sparat där! :) 
 

 
 
Nästa inköp av aktier beräknas i maj. Får se vilket bolag jag investerar i då! 

Kommentera

Publiceras ej