Utdelningar 2015

0kommentarer

Årets första utdelningar har kommit in på min depå. Det är Ratos Preferensaktie som delade ut 250 kr totalt till mig. Eftersom jag har överfört bolaget till mitt ISK-konto tas skatten i deklarationen.
 
Så skönt att börja året med en utdelning, det känns verkligen motiverande att forstätta även fast denna utdelning inte var himmelsk stor. Ska bli spännande att se utvecklingen av utdelningarna under året. Här nedan ser ni mina historiska utdelningar, med början från år 2011 och framåt. Njut! 
 
 
Mål om 10 300 kr i utdelningar
Som jag har skrivit i detta inlägg så har jag som mål att nå upp till 10 300 kr i utdelningar under år 2015. Det fattas nu 10 050 kr för att uppnå målet. Det är några av mina bolag som har rapporterat om utdelningsökningar så jag ser det inte som helt omöjligt! 

Kommentera

Publiceras ej