Nytt aktieköp - Walmart

0kommentarer

Det var länge sedan som jag investerade i något bolag, två månaders inbetalningar till aktiedepån har legat o väntat på att sättas i arbete. Så länge har jag kikat på nya investeringsmöjligheter! Här har jag skrivit om Walmart. 
 
Jag har köpt 20 stycken aktier i Walmart till kursen 57,20 USD. Växlingskursen var 8,56 kr per USD. Totalt gick affären på 9 822 kr inklusive courtage. Det här köpet gjordes på mitt investerarsparkonto. Direktavkastningen vid köpet var cirka 3,4 procent och utdelning sker fyra gånger per år.
 
Likviderna till köpet togs från förra månadens insättning av sparande till aktier och dessutom passade jag på att föra över 5 000 kr från min aktiereserv för att kunna genomföra köpet. Jag tog från aktiereserven för att jag tycker att det är köpläge i Walmart just nu. 
 
Aktiereserven
Vid sidan av de månatliga investeringarna i aktier har jag en aktiereserv där jag för över likvider för att sedan användas när jag ser köplägen i vissa företag eller på börsen generellt. Köpet ovan (där jag förde över 5 000 kr från aktiereserven) är ett sådant exempel. Summan på aktieresrven är nu 51 614 kr
 
 

Kommentera

Publiceras ej