Jag är inte där än

0kommentarer

Projektet angående att jag ska ta reda på mina utgifter fortlöper på ett fint sätt. Anledningen till denna beräkning är att jag ska få ett bättre hum om hur stor passiv inkomst jag behöver för att utgifterna ska kunna täckas.
 
Mina utgifter för september månad är 12 446 kr. Det är den näst högsta utgiftsmånaden sedan starten av detta projekt. Vad är det som utmärker sig för september månad? 
  • Jag har köpt en ny mobil (såklart i andrahand) som totalt kostade 4 328 kr
  • Till den nya lägenheten har vi behövt köpa verktyg, som redovisas i "övrigt"-posten
  • Under "aktiviteter" har jag redovisat ett belopp om 695 kr, det här är en aktivitet som jag ska göra under en tjänsteresa nu i oktober. Det är värt det eftersom det lyfter min värdefulla tid
Augusti var en månad med högre utgifter, jag vet dock att det är normalt och att det kommer komma fler sånna månader. Såhär ser det ut för september månad; 
 
 
Genomsnittlig utgift per månad är numera 10 237 kr! Det är ungefär halva min nettolön. Ett bra och glädjande konstanterande!

Kommentera

Publiceras ej