Minus Noll Plus

1kommentarer

OMXS30 står på -0,13 % sedan starten av år 2015. Det har varit svajigt senaste tiden och jag är oviss om vad som kommer ske inom den närmaste tiden men också på lite längre sikt. Kommer vi se plus under hösten? Vad är värt att investera i? 
 
Det är många frågetecken. Jag önskar så att jag har svaren. 
 
I och med att jag inte har svar så går jag på den strategi som jag har utarbetat under den senaste tiden; gör månadsvisa köp. Jag fortsätter med det och om det blir en större sättning så går jag in med kapital från min "aktiereserv". 
 
Min egna portfölj står på +3,37 % sedan årsskiftet. Alltid något! 

1 kommentarer

Daniel

21 Sep 2015 23:13

Då har din portfölj hållit värderingarna bättre än min. Jag köpte en del i USA när det var som dyrast (på lång sikt och för utdelningar så det stör mig inte så mycket) som drar ner året. I fredags låg jag på -0,6% från årsskiftet så det är inte så illa trots allt, fast ingen vet ju om det kommer gå ner 10% mer. Eller 25%, eller 50%. Eller 75%. Eller inte gå ner mer alls.

Svar: Nej, det är väldigt spännande och många faktorer som avgör om det går upp eller ned. Undrar hur hösten kommer sluta =)
Rikedom

Kommentera

Publiceras ej