Nytt aktieköp - NCC

0kommentarer

Jag har fortfarande likvider kvar från min månadsvisa överföring till Avanza (5 000 kr per månad, men som kommer bli 5 500 kr per månad från och med oktober-lönen). Det gjorde att jag idag kunde köpa 5 st NCC-aktier till en kurs av 249,30 kr styck. Alltså gick affären på 1 250 kr inklusive courtaget. 
 
Jag äger för närvarande 31 st aktier i NCC. Direktavkastningen på aktierna som jag köpte senast ligger på 4,8 %. Bra där. 
 
Ni som följer min blogg har sett att jag under den senaste tiden har köpt NCC ganska ofta. Jag fortsätter alltså utöka. Jag tror på bolaget och säger köp köp köp. Jag ska fortsätta köpa. Men som jag tidigare har varit inne på - innehavet i både Skanska och NCC får inte bli för stora av total portfölj. Läs mer här
 
 
Aktiereserven
Min aktiereserv är uppe i ett belopp om 50 800 kr. Reserven är till för tillfällen då kurserna går ner något och jag ser ett köpläge! 

Kommentera

Publiceras ej