Utdelningar 2016

0kommentarer

Fler utdelningar har kommit in på mina konton, en skön känsla att få passiva inkomster! 
 
Coca Cola har delat ut 284 kr till mig, med 42 kr i utländsk källskatt. 
 
Även Walmart har delat ut pengar, utdelningen var 4,06 kr per aktie. Sammanlagd utdelning var 81 kr och utländsk källskatt utgår med 12 kr. 
 
Utdelningen från Swedbank landade på totalt 1 926 kr och jag har de 180 aktierna i ett ISK. 
 
Vid utdelningstillfället ägde jag 325 stycken aktier i Skanska. Av dessa finns 230 stycken aktier i min aktiedepå och därmed utgår 30 procent skatt på denna utdelning. Positivt är att jag har 95 stycken aktier i en ISK och där utgår ingen skatt. Total bruttoutdelning från Skanska var 2 438 kr. 
 
 
Än så länge har jag fått 5 381 kr i bruttoutdelningar för året. Nettoutdelningarna uppgår till 4 796 kr. 
Målet är dock, som jag tidigare har skrivit, en nettoutdelning för året på 13 300 kr. 

Kommentera

Publiceras ej