Utdelningar 2016

0kommentarer

UTDELNINGAR. PASSIVA INKOMSTER. Så underbara och välkomna. Mina investeringar i aktier har gjort det möjligt att ha kommit upp i så pass höga utdelningar som jag har. Jag tackar mig själv för det och bolagen som verkar leverera.

Nya utdelningspengar har kommit från Ratos. Det är ett äldre bolag i min aktieportfölj och genom åren har jag lyckats köpa 825 stycken aktier i bolaget. För året är utdelningen 3,25 kr per aktie vilket betyder en sammalagd peng på 2 681 kr. Dessa aktier har jag i mitt ISK vilket betyder att jag inte betalar någon skatt för detta. Ett lyckat tillskott, helt klart.

Jag tar sikte på nästa utdelning: Electra Gruppen, 6 maj. 

Än så länge har jag fått 8 062 kr i bruttoutdelningar för året. Nettoutdelningarna uppgår till 7 478 kr.

Som jag tidigare har skrivit är målet att uppnå 13 300 kr i nettoutdelningar för året.

Kommentera

Publiceras ej