Utdelningar 2016

2kommentarer

December är en riktig utdelningsmånad för mig, förutom vårens månader såklart. Det har kommit in två nya utdelningar, från Coca Cola och McDonalds. Totalt för dessa två blev det 363 kr brutto in på depån. 
 
Här nedan finns en sammanställning över utdelningarna under år 2016. 
För året har jag 15 089 kr i bruttoutdelning. Nettoutdelningarna uppgår till 14 320 kr under året! 
 
Tidigare har jag skrivit att målet för året var att nå upp till 13 300 kr i nettoutdelningar. Målet har sedan en tid uppnåtts och anledningen till det är att jag har investerat mer än vad jag innan tänkte. Känner att det bara är positivt! 

2 kommentarer

Dividendbomber

19 Dec 2016 16:49

Inte illa! :)

Svar: Tack! :)
Rikedom

KronanTill Miljonen

17 Jan 2017 19:23

Hej Rikedom!
Vilken fin portfölj du fått ihop. Ser att du snart kommit upp till 1/2 miljon, vilket inte kan kännas som fy skam :)

Hoppas att kunna få följa dig på regelbunden basis här framöver!

All lycka och välbehag till dig!

Kommentera

Publiceras ej