Nytt aktieköp - Skanska

0kommentarer

Börsen fortsätter generellt att gå nedåt. Då är jag inte sen med att klicka på KÖP-knappen. Ett bolag som jag har haft i flera år och som jag gillar starkt är Skanska
 
För några dagar sedan köpte jag 10 stycken nya aktier i Skanska, till kursen 163,30 kr styck. Det här innebär en affär om 1 637 kr inklusive courtaget. I morse kom det uppgift om att ledningen föreslår en utdelning på 7,50 kr (6,75 kr förra året), direktavkastningen är därmed 4,6 procent för köpet. För tillfället äger jag 315 stycken aktier i bolaget. 
 
Här nedan ser ni vilka bolag jag har köpt under början av år 2016. Totalt köp om 9 356 kr hitills. Det kommer mera! 
 
Aktiereserven
Jag sparar månadsvis till ett konto som jag har valt att kalla aktiereserven. Det här kontot är till för investeringar utöver de månadsvisa, exempelvis om jag ser en sättning nedåt i ett bolag eller om det inträffar en börsdipp. I nuläget finns 53 672 kr på detta sparkonto. 

Kommentera

Publiceras ej