Utdelningar 2016

1kommentarer

Årets första utdelning har kommit in på min depå. Det är Walmart som har delat ut 4,19 kr per aktie, vilket innebär att totala beloppet blev 84 kr för mina 20 aktier i bolaget. Efter källskatten blir det 71 kr. Vi börjar alltså året med ett lägre utdelningsbelopp men det är återinvestering som gäller även för dessa!
 
 
Jag återkommer med utdelningsmål för år 2016. Vilket belopp siktar jag på att få i utdelningar under året? Det är lite att fundera på och en och annan beräkning. Håll tillgodo, mina vänner! 
 
Så länge tar vi historiska siffror, se bilden nedan. Jag har tidigare sagt att jag är nöjd med att utdelningarna har blivit högre och högre genom åren. Det är såklart glädjande, det är det jag siktar in mig på. 
 
 Hur har det gått första veckorna på året för er? Har ni några färska pengar till investeringar? 
 

1 kommentarer

Per Penning

12 Jan 2016 23:01

Oja, 6 olika. Blygsamt belopp dock på 1 824 riksdaler. :)

Svar: Snyggt, Per Penning! Bra belopp att fortsätta med under året :)
Rikedom

Kommentera

Publiceras ej