Köper tillväxtbolag varje månad

0kommentarer

Under min tid som investerare har jag köpt aktier på lång sikt. Det här betyder att jag har investerat i bolag med avsikten att behålla aktierna under många, många, många år. Metoden har varit framgångsrik då jag räknar på utdelningar som blir effekten av investeringarna.
 
Jag har dock avsatt 500 kr per månad sedan mars månad till köp i tillväxtbolag. Och det här kommer jag fortsätta med månader framöver. Helt enkelt för att 500 kr per månad inte är så mycket av det totala som jag investerar varje månad samt att det skulle vara kul och utvecklande att ägna sig åt snabbare säljaffärer och då i likhet med att handla med tillväxtbolag.
 
Hur har det då gått för mig?
De bolag jag har köpt är eWork Group, Swedish Orphan Biovitrum samt Paradox Interactive. De två förstnämnda har jag köpt vid olika aktiekurser och det sistnämnda bolaget köpte jag vid introduktionsdagen på börsen.
 
Utvecklingen till att ägna en del av min tid till att läsa på om tillväxtbolag har gjort att jag är mer påläst generellt om bolagen, jag snappar upp mer om vad jag läser och lyssnar på. Det här eftersom jag inte stänger ut all annan information än den information om storbolagen.
 
Jag har fått utdelning från eWork Group på totalt 39 kronor. Denna summa har återinvesterats i tillväxtportföljen. Utvecklingen vad gäller aktiekurserna har gått mindre bra men inte så skamligt. Det har varit en nedåttrend senaste veckorna och det påverkar också såklart. Det är ändå godkänt eftersom jag tar det här som en lärdom. Dock saknar jag en raketaktie som går upp 50 procent i ett naffs, men antar att allt tar sin tid ;)   
           
 
 
Har ni förslag på andra bolag som kan tänkas ingå i min tillväxtportfölj?

Kommentera

Publiceras ej