Nya aktieköp

3kommentarer

Det var några veckor sedan som jag sammanställde de senaste aktieköpen. I bilden nedan visas de köp som jag inte har har skrivit om. Som ni ser så har jag köpt på mig tillväxtbolag, vilket jag avser att göra med 500 kr per månad. Det här gör att jag får krydda i portföljen (eWork Group, SOBI samt Paradox). Övriga aktieköp är till min långsiktiga portfölj. 
 
Glädjande är också att jag på fem månader har köpt aktier för drygt 47 000 kr. Det bådar gott för framtiden! 
 
 

3 kommentarer

Daniel

09 Jun 2016 07:24

Du köpte Paradox! På kort sikt (och vem vet vad som händer p lång sikt) så ser det ut som en lysande affär. Jag var gnällig och pratade om att det var dyrt men folk verkar tycka att ännu högre priser är ok (i alla fall just nu).

Svar: Jag var tvungen när jag hört så mycket om bolaget. Just nu ser det ut att vara en bra affär, även om det handlar om ett litet belopp i sammanhanget. Ska du inte köpa några? Du får kika in den kommande delårsrapporten och besluts utifrån det!
Rikedom

Daniel

09 Jun 2016 23:09

Jag tycker om företaget men jag den är lite för mycket chansning för mig. Underhållningsbolag står och faller med några få stora investeringar. Jag hoppades (förgäves) på ett fall efter introduktionen för att kunna stoppa in i någon form av "tycker om företaget"-portfölj, men så blev det inte. Inte än i alla fall.

Daniel

10 Jun 2016 08:48

Jag trodde jag svarade på det här så är det här ett dublett-inlägg så ber jag om ursäkt.

Jag tycker mycket om Paradox och använder deras produkter (låter bättre än "spelar deras spel" :-) ), men jag tror också underhållningsbranschen är en komplicerad bransch. Det finns liten märkeslojalitet utan man ser den film som är bäst, spelar det spel som är bäst, lyssnar på den låt som är bäst, utan att ta så mycket hänsyn till vem som finansierat det hela.

Just nu ser det väldigt bra ut för Paradox, men eftersom jag köper för att inte sälja på väldigt länge så tycker jag det är för riskabelt.

Fast det kanske vore skoj med en liten portfölj av "vill ha"-aktier. Bara 1-10 aktier per bolag bara för att det är spännande bolag.

Kommentera

Publiceras ej