Nytt aktieköp - Industrivärden

0kommentarer

Jag har missat att redovisa ett av mina aktieköp som jag gjorde förra veckan. Valet föll på Industrivärden. 
 
Det blev 7 stycken nya aktier i Industrivärden, med en aktiekurs på 137,10 kr styck. Affären gick på 962 kr inklusive courtage. Utdelningsnivån är 5 kr per aktie, direktavkastningen vid köpet var därmed 3,6 procent. För tillfället äger jag 96 stycken aktier i bolaget. 
 
Här nedan ser ni vilka bolag jag har köpt under januari och februari 2016. Totalt investerat i aktier för året är för närvarande 15 848 kr. Nu är det mars och snart dags för nya investeringar. 
 
 
Aktiereserven
Jag sparar månadsvis till ett konto som jag har valt att kalla aktiereserven. Det här kontot är till för investeringar utöver de månadsvisa, exempelvis om jag ser en sättning nedåt i ett bolag eller om det inträffar en börsdipp. I nuläget finns 57 177 kr på detta sparkonto. 

Kommentera

Publiceras ej