Nya aktieköp

0kommentarer

Nya köp har gjorts till min aktieportfölj. De flesta aktieköpen har gjorts i redan befintliga bolag, men det är ett nytt bolag också. I min jämförelse av tre utländska bolag (läs här) beslutade jag mig för att köpa det finländska bolaget Kone. Tror det kan vara bra köp på lång sikt, och även om aktiekursen går ner efter köpet gör det inget - då fyller jag gärna på.
 
Köp enligt nedan:
  • 4 stycken nya aktier i Hennes & Mauritz
  • 5 stycken nya aktier i Industrivärden
  • 3 stycken nya aktier i Swedbank
  • 6 stycken nya aktier i Handelsbanken
  • 9 stycken aktier i Kone
För året har jag investerat 95 662 kr i aktier. Det börjar blir riktigt mycket pengar investerade för året!! Den här månaden har jag kvar 4 245 kr att köpa svenska aktier för (till den långsiktiga portföljen) och 500 kr för köp i min tillväxtportfölj.

Kommentera

Publiceras ej