Nytt inköp i tillväxtportföljen

0kommentarer

Jag har utökat min portfölj vad gäller tillväxtbolag. Den här gången köpte jag Sensys Gatso Group.
 
Bolaget
Sensys Gatso Group
är en sammanslagning av två bolag - Sensys Traffic AB och Gatso Beheer BV. Bolagets nuvarande inriktning är trafiksäkerhetslösningar. Det vill säga att de leverererar system, mjukvara och tjänster för den automatiska trafiksäkerhetskontrollen. Med det här sagt är Sensys Gatsos affärsidé att trafiken ska göras säkrare.
 
Aktien
Bolaget är noterat på Stockholmsbörsens Mid Cap-lista. Under året har det varit svängningar i aktiekursen, se bild nedan.
 
 
Övrigt 
I inledningen av år 2016 kunde vi se en försvagad orderingång och situationer där bolaget inte vann stora upphandlingar. Inför Q2rapporten kunde vi däremot läsa om att orderingången återigen satt fart. Det här är såklart oroväckande då en förlorad upphandling kan göra att bolaget minskar omsättningen med miljontals kronor.
 
Eftersom jag har placerat bolaget i min tillväxtportfölj hoppas och tror jag att jag har snappat upp Sensys Gatso när de har en relativt låg aktiekurs. Jag köpte 250 stycken aktier. Framtiden får utvisa!
 
Tillväxtportföljen
Portföljen består i dagsläget av eWork Group, Kopparbergs, Opus Group, Paradox Interactive, Scandic Hotels Group, Sensys Gatso Group och Swedish Orphan Biovitrum.  

Kommentera

Publiceras ej