Utdelningar 2016

2kommentarer

Jag har fått in en utdelning på mitt konto från Coca Cola. De har haft sin kvartalsutdelning med 2,99 SEK per aktie.
 
Här nedan finns en sammanställning över utdelningarna under år 2016:
 
 
Än så länge har jag 14 244 kr i bruttoutdelning under året. Nettoutdelningarna uppgår till 13 539 kr.
Som jag tidigare har skrivit är målet att ha 13 300 kr i nettoutdelning för året. Med denna utdelning har målet uppnåtts. Vilken grej, va!! Dessutom vet jag att det finns några framtida utdelningar innan året är slut.

2 kommentarer

Daniel

16 Oct 2016 20:04

Grattis! Målet avklarat med 20% av året kvar!

Skrämmande, men det börjar bli dags att fundera på nya mål.

Svar: Japp, dock beror mycket på att vårens utdelningar är relativt höga men att höstens utdelningar inte har växt till sig (än).
Har du börjat fundera på dina mål för 2017? :)
Rikedom

Daniel

23 Oct 2016 00:17

Jag har inte satt så tydliga mål som du har eftersom det känns utanför min kontroll. Jag vill förstås att utdelningarna (eller mer exakt min del av företagens vinster) ska växa och just nu gissar jag +10-20% för nästa år tack vare inköp. Skulle vinsterna växa och företagen dela ut mer så blir det ännu bättre, men det kan förstås bli sämre också.


Kommentera

Publiceras ej