Funderar på ett utländskt aktieköp

2kommentarer

Är det inte dags att gå in i ett utländskt bolag? Jag tror det, även fast den amerikanska börsen är på ATH så vill jag köpa in mig i ett kvalitativt bolag. I juni köpte jag Johnson & Johnson och har varit supernöjd med det. Nu har det gått cirka tre månader och det kliar i köpfingrarna.. 
 
Nu är frågan: Vilket bolag ska jag köpa? Det står mellan Walt Disney, Kone och McDonalds
 
Varför står det mellan just dessa tre bolag? 
Jag tycker alla tre har en framtid framför sig. Walt Disney har flera filmer på gång och verkar ha flera temaparket som expanderar. Kone ser jag när jag går i stadens shoppingcenter och tänker att vi i framtiden kommer bygga högre bostadshus - där kommer Kone vara o leverera hissar. McDonalds går alltid hem (åja) och de har stor marknadsandel i de flesta länderna. 
 
Men för att jag ska kunna ta mitt investerarbeslut behöver jag mer än så - i veckan som kommer ska jag därför försöka analysera dessa tre bolag lite djupare. 
 
Har du några tankar om Walt Disney, Kone eller McDonalds? Kom gärna med input! 

2 kommentarer

Anonym

05 Sep 2016 22:29

Ja disney är spännande och grymt varumärke.
Men 50% av intäkterna från gammel-TV-tjänster? Avskräcker mig. Man behöver konvertera detta och behålla intäkterna på något sätt. Hur tänker du där? Nya filmer
och merch är dom oslagbara på MEN relativt liten del av deras vinst kommer därifrån

Daniel

06 Sep 2016 08:50

Tre intressanta företag som har jag har funderat på själv. Jag ser fram emot dina analyser!

Disney har jag än så länge passat på för att det känns lite riskabelt och dyrt på en och samma gång. McDonalds för att det känns så lika Coca Cola som jag redan har, och Kone för att det ligger i Finland och jag inte har full koll på hur det är att äga finska aktier.

Så det ska bli intressant att se dina analyser. Kanske tar jag rygg på det du säger.

Kommentera

Publiceras ej