Inköp till tillväxtportföljen

0kommentarer

Under den senaste tiden har jag köpt in fler aktier till min tillväxtportfölj. Det är portföljen som jag har för skojs skull och där jag investerar en mindre slant i företag som jag tror kan ha en fin tillväxt med avkastning över tid. Summan som förs över dit är 500 kr per månad. Avsikten med köpen är att jag ska använda mig av minimicourtaget. 
 
Inköp har gjorts i eWork Group, där jag sedan innan har ett innehav. Två nya bolag har köpts in: Scandic Hotels Group och Kopparbergs
  • 7 stycken nya aktier i eWork
  • 3 stycken aktier i Scandic
  • 1 styck aktie i Kopparbergs
Den som har koll på Kopparbergs vet att bolaget är noterat på Nordic MTF och därmed inte ingår i Avanzas minimicourtage om 1 kr. Att köpa aktier i Kopparbergs kostar minst 19 kr i courtage, något som jag inte hade full koll på... 
 
Efter ovanstående köp har jag investerat 88 687 kr i aktier under år 2016. Under oktober har jag 7 300 kr att investera i aktier på lång sikt och 500 kr för köp i tillväxtportföljen. Dessutom har jag kvar 4 000 kr från förra kvartalet som ska in i ett utländskt bolag inom den närmaste framtiden. En investerar-intensiv period alltså ;) 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej