45,6% av nettolönen sparas, amorteras och investeras

0kommentarer

Dags igen för en löneutbetalning från min arbetsgivare. Likviderna tas tacksamt emot och fördelas på utgifter, sparande, investeringar samt amorteringar. Den här månaden lyckades jag med en sparkvot på 45,6% av lönen från arbetsgivaren samt återinvesteringar av utdelningarna. I och med att det är utdelningssäsong innebär det att den största delen kommer därifrån. 
 
Här nedan ser ni hur beloppen fördelar sig på lång sikt: 
Summan som jag sparar på lång sikt är 13 823 kr. Den största delen av beloppet vid "Aktieköp" är återinvesterande utdelningar. Den här månaden har jag även fört över 1 500 kr till aktiereserven, vilket är ovanligt att jag gör. Det här beror på att jag i framtiden avser att köpa onoterade bolag för en peng. 
 
För året är genomsnittlig sparkvot 42,6%. 

Kommentera

Publiceras ej