47,8% av nettolönen sparas, investeras och amorteras

1kommentarer

I januari har jag fått en lön som inte bara har gått till utgifter utan även lite roligare saker (aktier och amorteringar). Den här månaden lyckades jag uppnå en sparkvot på 47,8% av min nettolön. 
 
Här nedan ser ni hur beloppen fördelar sig på lång sikt
Summan som jag sparar på lång sikt är 10 300 kr. Som ni ser har jag inte sparat lika mycket till boende (boendespar och amortering av bostadslån) som jag brukar. Anledningen till det är att jag och min sambo i framtiden ska köpa en gemensam lägenhet eller hus och jag anser att jag redan har rätt mycket sparat till det. 
 
För året är genomsnittlig sparkvot 47,8 procent. 

1 kommentarer

Andreas

30 Jan 2017 10:40

Hej!

Har du någon mail jag kan kontakta dig på? Har en liten fråga om den portfölj jag precis satt ihop och tänkt spara totalt 13000kr månaden på lång sikt, eller ca 10 år.

Mvh //

Kommentera

Publiceras ej