"Mitt fria liv gör mig lycklig"

0kommentarer

Bloggar och texter kan inspirera mycket. Det kan gälla ekonomibloggar. Det kan gälla livsstilsbloggar. Det kan gälla artiklar i tidskrifter. Det är intressant att hämta inspiration här och lite inspiration där.
 
"Jag har insett att mina prestationer inte gör mig lycklig. Det är mitt fria liv som gör det".
 
Så uttryckte sig Nevnarien i ett blogginlägg. Och jag började fundera - vad rätt hon har. Det här har jag haft funderingar på under flera år, det är ju därför som jag investerar i aktier i så hög grad som jag gör - för att få passiva inkomster till mitt framtida fria liv.
 
Jag älskar när jag är ledig, när jag själv kan bestämma vad jag ska göra - helt enkelt friheten. Det är inte presentationerna på jobbet som gör mig lycklig - tackar arbetsgivaren er när ni arbetar så hårt så att ni blir stressade? Det flesta gör inte det. Det kanske finns undantagsfall.
 
Ett av mina mål är att jag ska ha möjlighet till att arbeta i en lägre utsträckning. Och senare kunna sluta helt åt förvärvsarbete. Jag kommer därför ta med mig Nevnariens inlägg i bakhuvudet under de kommande åren och inspireras.

Kommentera

Publiceras ej