Nya aktieköp

1kommentarer

Efter år av investerande har jag fått in en vana vid att månatligen investera i aktier. Eftersom det har kommit in en del utdelningar under året medför detta att jag får hjälp med högre likvider månatligen till investerandet. Det är fenomenet som kallas återinvestering.
 
Mina köp har gjorts i bolag som jag redan äger men också i nya bolag. De nya bolagen är två onoterade bolag som jag tycker känns spännande. Jag kommer inte namnge dessa två bolag då det kan vara lätt(are) att ta reda på mitt namn. 
 
Jag har köpt följande: 
  • 3 stycken aktier i NCC
  • 5 stycken aktier i Axfood
  • 6 stycken aktier i Handelsbanken
  • 5 stycken aktier i Bonava
  • Onoterat bolag 1 för 7 700 kr
  • Onoterat bolag 2 för 5 400 kr
 
Under året har jag investerat i aktier för 51 798 kr!

1 kommentarer

RIckard

04 Jun 2017 11:30

Var gör du inköp i dina onoterade innehav?

Svar: Mestadels via Pepins.com, tycker de verkar seriösa och att de tar in bra bolag.
Rikedom

Kommentera

Publiceras ej