30,5% av nettolön och nettoutdelningarna sparas, investeras eller amorteras

0kommentarer

Jag har fått min löneutbetalning till mitt konto och jag har fört över en del av dessa till mitt långsiktiga sparande. I sparkvoten ingår även mina nettoutdelningar (eftersom jag återinvesterar dessa). Nettoutdelningarna uppgick till 2 339 kr denna månad, vilket medför att sparkvoten förbättrades rejält. Totalt blev sparkvoten 30,5 %.
 
Här nedan ser ni hur beloppen fördelar sig på lång sikt:
 
Summan som jag sparar på lång sikt är 7 801 kr. Jag har minskat mitt boendespar från tidigare månader i och med att min sambo och jag har kommit överens om att vi kan tänka oss att bo i en hyresrätt den första tiden när vi flyttar till annan stad.
 
För året är genomsnittlig sparkvot 41,6%.  

Kommentera

Publiceras ej