Balansräkning 30/4 - 2019

0kommentarer

Under månaden har nettoförmögenheten ökat från 799 788 kr till 853 248 kr. Det är en ökning med 53 460 kr. Första månaden där min nettoförmögenhet överstiger 800 K. Det känns fantastiskt.
 
Här nedan är nettoförmögenheten fördelad på de olika tillgångs- och skuldslagen:
 
 
I tabellen ovan har en ny post tillkommit: "Bostadsrätt 2" med beloppet 15 000 kr. Vi har skrivit på ett överlåtelseavtal för en ny lägenhet där jag än så länge har betalat en lägre summa (än min sambo). För tillfället försöker vi få vår nuvarande lägenhet såld. Jag kommer uppdatera er om det!
 
Under april har jag fått utdelning från Klövern Pref, Handelsbanken, Fortnox, Coca Cola, Walmart, Skanska, Swedbank, Cloetta, NCC, Bonava, Sampo, Profilgruppen samt Industrivärden. Utdelningen uppgick till 10 079 kr under månaden.
 
  • Marknadsvärdet på aktierna uppgår till 621 097 kr (en ökning på 33 739 kr från föregående månads balansräkning).
  • I familjen har vi fortfarande en lön och föräldrapenning (nyfödd son) att disponera tillsammans.

Kommentera

Publiceras ej