Balansräkning 31/8 - 2019

0kommentarer

Under månaden har nettoförmögenheten ökat från 979 902 kr till 986 194 kr. Det är en ökning med 6 292 kr. Redan förra månaden blev det ett stort steg mot nettomiljonen då jag räknade med försäljning av förra bostaden. Den här månaden kan jag också konstatera att miljonen är sååå nära. Men i och med att jag får föräldrapenning och min sambo får studiemedel så har vi det inte fett. Rent kontantmässigt kommer det gå sakta, jag får hålla tummarna för att mina aktier och fonder utvecklas i rätt riktning.
 
Här nedan är nettoförmögenheten fördelad på de olika tillgångs - och skuldslagen:
 
Under augusti har jag fått utdelningar från AT&T samt Sampo (fraktionslikvid Nordea) med totalt 109 kr.
 
  • Marknadsvärdet på aktierna uppgår till 669 582 kr (en ökning med 9 867 kr från föregående månads nettoförmögenhet). 

Kommentera

Publiceras ej